Uusi huoltopiste palvelee Pirkanmaan alueen sairaaloita ja apteekkeja

NewIcon on avannut uuden huoltopisteen Pirkanmaalle. Elokuussa NewIconilla aloittanut huoltoasiantuntija Petri Pöllänen palvelee Pirkanmaan alueen asiakkaita vastaten laitteiden määräaikaishuolloista sekä akuuteista huoltopyynnöistä.

Pirkanmaan ja Etelä-Suomen asiakkaat saavat palvelua nyt entistä nopeammin.  

Koulutusjaksolta hyvät eväät huoltotehtäviin

Pölläsellä on vahva ohjelmistoalan tuntemus sekä kokemusta automaatiolaitteiden huollosta ja ylläpitotehtävistä. Uusi työ alkoi elokuussa tehokkaalla intensiivikoulutusjaksolla Kuopiossa, josta hän sai valmiudet huoltotehtävien itsenäiseen hoitamiseen.  Kokenut huoltotiimi on kuitenkin tukena tarpeen tullen jatkossakin. 

– Elokuun lähikoulutusjaksolla kollegat opastivat laitteiston ja ohjelmiston saloihin. Kuljin huoltohenkilöstön mukana huoltokeikoilla ottamassa oppia. Perehdytys tulee kestämään vuoden loppuun saakka, jotta opin tuntemaan lääkehuollon automaatiolaitteet perinpohjaisesti.  

Huoltoasiantuntijan työ on tuntunut heti omalta. 

– Minut toivotettiin heti tervetulleeksi työporukkaan. Tässä työssä pääsen tekemään käsillä, mutta samalla voin hyödyntää it-osaamistani ilman että tarvitsee istua koko päivää tietokoneen ääressä. Viihdyn tosi hyvin ratin takana ja ihmisten kanssa, joten tämä työ sopii minulle mainiosti, Petri kertoo. 

Nopeaa palvelua paikallisesti

NewIconin huollon tärkein tehtävä on lääkeautomaatiolaitteiden määräaikaishuoltojen tekeminen. Ne takaavat laitteiden häiriöttömän toiminnan koko elinkaaren ajan. 

Uusi huoltopiste laajentaa huollon alueellista kattavuutta Pirkanmaalla ja nopeuttaa avun saamista tilanteissa, joissa huoltoasiantuntijan on saavuttava paikan päälle. Uuden huoltopisteen avaaminen Pirkanmaalle mahdollistaa sen, että Kuopion päähuoltopisteen asiantuntijat  voivat keskittyä lähialueiden asiakkaiden palvelemiseen sekä kansainvälisen huollon tukemiseen. 

Viesti kiirii huoltoasiantuntijoiden välityksellä 

Huoltoasiantuntijoiden työnkuvaan kuuluvat asiakaskäynnit apteekeissa ja sairaaloissa.  Usein asiakaskäynneillä heidän korviinsa kiirii arvokasta palautetta, jota hyödynnetään aktiivisesti palveluiden ja laitteiden kehitystyössä.

– Jatkuvan parantamisen hengessä panostamme aktiivisesti kaikkien huoltoasiantuntijoidemme koulutukseen. Tämä näkyy asiakkaillemme entistä nopeampana ja laadukkaampana palveluna, huoltopalvelujen johtaja Jukka Mauranen toteaa.