Newiconilaisista 96 prosenttia pitää työtään merkityksellisenä

NewIconin henkilöstöpäällikkönä elokuussa 2019 aloittanut Hanna-Riikka Laitinen sai nopeasti huomata, että työn merkityksellisyys ei ole NewIconilla pelkkää sanahelinää. Samaa mieltä on myös 96 prosenttia newiconilaisista, jotka vastasivat henkilöstökyselyssä pitävänsä työtään merkityksellisenä.

Laitinen pitää isona voimavarana sitä, että lähes koko henkilöstö kokee työnsä tärkeäksi työtehtävistä, asemasta tai koulutustasosta riippumatta.

– Emme ainoastaan suunnittele lääkehuollon prosesseja tehostavia automaatiolaitteita, vaan tuotamme myös aidosti hyvää. Yrityksen slogan, ”we help people to help people” ei ole vain sitaatti nettisivuilla, vaan toimintaa ohjaava arvo, johon on helppo samaistua, Laitinen sanoo.

Monipuolinen yhtälö erilaisia osaajia

NewIconilla työskentelee monipuolinen joukko muun muassa terveydenhuollon ja farmasian ammattilaisia, eri alojen insinöörejä ja muita teknologian asiantuntijoita sekä talouden, hallinnon, myynnin, markkinoinnin ja liikkeenjohdon osaajia. Laitinen on itse kansainvälisen liiketoiminnan tradenomi ja työskennellyt aiemmin HR-tehtävissä Honeywellin eri yksiköissä Suomessa ja Pohjoismaissa.

– NewIcon on nuorekas organisaatio, jonka henkilöstö rakentuu niin tuoreista asiantuntijoista kuin vuosikymmenien kokemusta omaavista konkareistakin. Vahvuutemme on ehdottomasti monipuolinen tiedon, taidon, persoonallisuuksien ja kyvykkyyksien yhtälö, hän kuvailee.

NewIconilla tullaan jatkossakin pitämään kiinni osaajien ennakkoluulottomasta rekrytoinnista.

– Tulemme ratkaisemaan osaamistarpeitamme rakentamalla urapolkuja työuransa eri vaiheissa oleville, eri koulutus- ja kokemustaustoja omaaville osaajille. Hakiessamme uusia osaajia rekrytoimme kokemuksen, asenteen ja kehittymishalun perusteella, emmekä yritä mahduttaa kaikkia samaan muottiin, Laitinen kertoo.

Työtyytyväisyyden ja osaamisen kehittäminen jatkuu

NewIconin reilun kymmenen vuoden mittaiseen matkaan on liittynyt monenlaisia vaiheita. Henkilöstön lukumäärä on kasvanut vauhdikkaasti etenkin viime vuosina. Osaamisen, toiminnan ja prosessien jatkuvaan kehittämiseen on pyritty aina panostamaan.

– Henkilöstökyselyn mukaan suurin osa newiconilaisista koki, että lähiesimies on kiinnostunut työntekijän osaamisen kehittämisestä. Myös lähiesimieheltä saatavaan tukeen oltiin tyytyväisiä. Kyselyn avulla tunnistimme myös osa-alueita, joihin panostamalla pyrimme tulevaisuudessa kehittämään työtyytyväisyyttä entisestään. Muun muassa työhyvinvoinnin suunnitelmallinen kehittäminen on pitkän tähtäimen tavoitteena, Laitinen sanoo.

Lisätietoa

Hanna-Riikka Laitinen
Henkilöstöpäällikkö

Haluatko saada sähköpostiisi tiedon uusimmista uutisista? Tilaa uutiskirjeemme tästä.